Neljä ja lisänumerot oikein

JAA
ARTIKKELI

Miksi brittein saarella suunnitellun koneen tunnistaa sen ulkonäöstä? Tämän pyörän olemus vaatii pidemmän selityksen. Juttu on julkaistu aiemmin Mobilistissa 7/2008. Tilaa Mobilisti! teksti: Janne Halmkrona, kuvat: Matti Ouvinen Iso-Britannia oli suurvalta teollisen vallankumouksen aikoihin. Saaren insinöörit ja käsityöläiset olivat maailman johtavia teknisiä asiantuntijoita. Massatuotanto alkoi tekstiiliteollisuudesta, mutta vasta metallien jalostuksen kasvu sai maailman liikkeelle. Ranskalaiset […]

Nyt on tarjolla sellaista herkkua, että varasimme tämän jutun vain lehden tilanneille.

Jos jo olet tilaaja, pääset lukemaan jutun kirjautumalla sisään.

TILAA LEHTI

OLEN JO TILAAJA

Joko luit nämä autojutut:

Mobilisti roadtrip: Belgradin ilmailumuseo

Vuonna 1957 perustettu Jugoslavian ilmavoimien museo on jännittävä geodeettinen kultakalamalja, joka pitää sisällään mieleenpainuvan kokoelman ilmailuhistoriaa sen alkuhämäristä Kosovon …

LUE LISÄÄ

Vain murrosikäisille

Satapiikkien kehitys oli 80-luvulla nopeampaa kuin koskaan. Tehot nousivat ja italialaiset pyrkivät japanilaisten rinnalle. HRD oli pienen valmistajan yritys päästä isojen ohitse. Juttu on nähty …

LUE LISÄÄ

KAMELI, HERBE JA FAIJA

Legendan mukaan Kulosaareen ajaneissa raitiovaunuissa oli muinoin kristalli-ikkunat. Sehän sopi hienostokaupunginosan imagoon. Totta tai ei, se oli silti pientä verrattuna siihen, minkälaista …

LUE LISÄÄ