/>

Neljä ja lisänumerot oikein

JAA
ARTIKKELI

Miksi brittein saarella suunnitellun koneen tunnistaa sen ulkonäöstä? Tämän pyörän olemus vaatii pidemmän selityksen. Juttu on julkaistu aiemmin Mobilistissa 7/2008. Tilaa Mobilisti! teksti: Janne Halmkrona, kuvat: Matti Ouvinen Iso-Britannia oli suurvalta teollisen vallankumouksen aikoihin. Saaren insinöörit ja käsityöläiset olivat maailman johtavia teknisiä asiantuntijoita. Massatuotanto alkoi tekstiiliteollisuudesta, mutta vasta metallien jalostuksen kasvu sai maailman liikkeelle. Ranskalaiset […]

Nyt on tarjolla sellaista herkkua, että varasimme tämän jutun vain lehden tilanneille.

Jos jo olet tilaaja, pääset lukemaan jutun kirjautumalla sisään.

TILAA LEHTI

OLEN JO TILAAJA

Joko luit nämä autojutut:

Timangi, sinä olet tähti

Hyvät prätkät maksavat lähes kaksikymmentätonnia. Toyota tonni maksoi paljon vähemmän. Yli 2000 nuorta sai Toyota 1000:sta “makeen kiesin”. Niin, mitä olisi suuri veronkiertonumeromme ilman …

LUE LISÄÄ

Sininen Caprice

Mobilisti 2000 –lehdessä 1/15 oli Chevrolet Capricea käsittelevä tarina. Jutussa mainittiin sarjamurhaajankin käyttäneen vastaavaa autoa. Tässä lisätietoa asiasta. Lokakuussa 2002 Maryland, …

LUE LISÄÄ

Vain murrosikäisille

Satapiikkien kehitys oli 80-luvulla nopeampaa kuin koskaan. Tehot nousivat ja italialaiset pyrkivät japanilaisten rinnalle. HRD oli pienen valmistajan yritys päästä isojen ohitse. Juttu on nähty …

LUE LISÄÄ