Mobilisti 8/2020 – Sivistystä setämiehille

JAA
ARTIKKELI

Tuotantokauden kahdeksas Mobilisti on ilmestynyt. Lehden pääaiheena on vasta valmistunut sankarientisöinti, Mercedes-Benz 290 Cabriolet A vuodelta 1936. Viipuriin lihanjalostajasuku Marschanille uutena myyty auto on kulkenut evakkotien Helsinkiin, latolöydöksi Lahteen ja museokapineeksi Svartvikiin 80-luvulla. Kymmenen vuoden entisöintityön jälkeen auto on nyt palautettu entiseen loistoonsa. Tässä maistiaisia lehden muustakin sisällöstä! Osta omasi lehtipisteestä tai liity tyytyväisten tilaajien (ja muutaman tyytymättömän napisijan) joukkoon!

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta Mobilistin väeltä kaikille teille. Pyhien iloksi nettisivujen kaikki näyteartikkelit ovat avoimesti luettavissa.

Mobilisti on jo 40 vuotta toiminut ajoneuvokulttuurin ja alan harrastajien äänenkannattajana. Lehden linja on ollut alusta lähtien sama: Jos laite pitää pahaa ääntä ja/tai siinä on pyöriviä osia, se kuuluu Mobilisti-lehteen. Tilaajat saavat jokaisessa numerossa vähintään kahdeksan sivua enemmän luettavaa kuin irtonumero-ostajat. Nyt normaaliin Mobilistin tilaukseen kuuluu myös digilehti ja täydellinen lehtiarkisto numerosta 1/1979 aina tähän päivään saakka.

TILAA LEHTI

Joko luit nämä autojutut:

Leonid – Automies

Leonid Brežneviä on pidetty pysähtyneisyyden ajan johtajana ja yhtenä Neuvostoliiton sortumisen pääarkkitehtina. Leonid-setä oli kuitenkin vannoutunut automies ja Auto Traderin lukija, jonka …

LUE LISÄÄ

Saaga sakukannuista

Vanha kunnon Nixmanni on briteille ja amerikkalaisille Jerry. Niinpä sakemannien suunnittelema – ja muiden kopioima – bensakanisteri tunnetaan vieläkin jerrykannuna. Tämä tarina on nähty …

LUE LISÄÄ

Hänen majesteettinsa julkisessa palveluksessa

Lahden Classic Motorshowssa teemana ovat tänä keväänä brittiautot. Me Mobilistissa olemme viimeisen kymmenen vuoden aikanakin käsitelleet kosolti hienoja – ja huonoja – brittikeksintöjä, …

LUE LISÄÄ