Sen on oltava ranskalainen

JAA
ARTIKKELI

BFG 1300 Ranskassa päätettiin 1970-luvulla elvyttää kotimainen moottoripyöräteollisuus. Yksi suurimpia teknisiä ongelmia oli alihankkijoiden puute, eihän maassa valmistettu komponentteja moottoripyöriin. Autoihin kylläkin, joten niitä päätettiin hyödyntää. Tarina on julkaistu aiemmin Mobilistissa 6/2013. Tilaa sinäkin Mobilisti! teksti: Janne Halmkrona, kuvat: Matti Ouvinen Moottoripyörä keksittiin Ranskassa. Saksalaiset ovat yrittäneet vohkia kunniaa itselleen, mutta jo lähes pari vuosikymmentä […]

Nyt on tarjolla sellaista herkkua, että varasimme tämän jutun vain lehden tilanneille.

Jos jo olet tilaaja, pääset lukemaan jutun kirjautumalla sisään.

TILAA LEHTI

OLEN JO TILAAJA

Joko luit nämä autojutut:

Mobilistin arkistosta: Kamov Ka-30 -esite

Mobilistin mittavat analogiset arkistot tarjovat ahaa-elämyksiä jopa vuosia talossa työskennelleille toimittajille. Nyt makasiineista pintautui tämä neuvostoliittolaisen lumikiiturin …

LUE LISÄÄ

Vain viidakko kuulee sen

Mobilisti Jamb-O-Ree järjestetään 3.9. Moottoripyörämuseolla Lahdessa. Vielä muutama vuosi sitten tapahtuma järjestettiin Paippisissa. Paikalla nähtiin silloinkin julkkiksen näköisiä …

LUE LISÄÄ

Pelastakaa siisti Civic!

Kummeli-huumori on 90-luvulla varttuneen sukupolven yhdistävä populaarikulttuurikokemus. Tamperelaisryhmän sketsisarjoissa ja elokuvissa oli aina myös autoja, usein selvästi harrastepeltejä. …

LUE LISÄÄ