Sen on oltava ranskalainen

JAA
ARTIKKELI

BFG 1300 Ranskassa päätettiin 1970-luvulla elvyttää kotimainen moottoripyöräteollisuus. Yksi suurimpia teknisiä ongelmia oli alihankkijoiden puute, eihän maassa valmistettu komponentteja moottoripyöriin. Autoihin kylläkin, joten niitä päätettiin hyödyntää. Tarina on julkaistu aiemmin Mobilistissa 6/2013. Tilaa sinäkin Mobilisti! teksti: Janne Halmkrona, kuvat: Matti Ouvinen Moottoripyörä keksittiin Ranskassa. Saksalaiset ovat yrittäneet vohkia kunniaa itselleen, mutta jo lähes pari vuosikymmentä […]

Nyt on tarjolla sellaista herkkua, että varasimme tämän jutun vain lehden tilanneille.

Jos jo olet tilaaja, pääset lukemaan jutun kirjautumalla sisään.

TILAA LEHTI

OLEN JO TILAAJA

Joko luit nämä autojutut:

Sano seitsemän!

Vuoden 2017 seitsemäs Mobilisti löytyy kioskeista.  Tilaajathan saivat lehtensä jo jokin aika sitten. Tilaa sinäkin Mobilisti, niin saat ennen muita. Tässä pari reklaamia lehden …

LUE LISÄÄ

Ylpeitä kuin Lucifer

Komeaa ajatella, että Mercedes-Benz E 500 on ollut maailman hienoin auto. Omani ostin Saksasta ensimmäiseltä käyttäjältä reilut kymmenen vuotta sitten. Syyskuussa se täyttää 20 vuotta. E …

LUE LISÄÄ

Mobilisti 1/19 kansi

Mobilisti 1/2019 on ulkona!

Vuoden ensimmäinen Mobilisti on kioskeissa, mutta ulkona sataa lunta mitä tehdä? Kioskillehan on mentävä, mutta vastaisen varalle kannattaa tilata Mobilisti, sillä silloin se tuodaan kotiin …

LUE LISÄÄ