Sen on oltava ranskalainen

JAA
ARTIKKELI

BFG 1300 Ranskassa päätettiin 1970-luvulla elvyttää kotimainen moottoripyöräteollisuus. Yksi suurimpia teknisiä ongelmia oli alihankkijoiden puute, eihän maassa valmistettu komponentteja moottoripyöriin. Autoihin kylläkin, joten niitä päätettiin hyödyntää. Tarina on julkaistu aiemmin Mobilistissa 6/2013. Tilaa sinäkin Mobilisti! teksti: Janne Halmkrona, kuvat: Matti Ouvinen Moottoripyörä keksittiin Ranskassa. Saksalaiset ovat yrittäneet vohkia kunniaa itselleen, mutta jo lähes pari vuosikymmentä […]

Nyt on tarjolla sellaista herkkua, että varasimme tämän jutun vain lehden tilanneille.

Jos jo olet tilaaja, pääset lukemaan jutun kirjautumalla sisään.

TILAA LEHTI

OLEN JO TILAAJA

Joko luit nämä autojutut:

Pelastakaa siisti Civic!

Kummeli-huumori on 90-luvulla varttuneen sukupolven yhdistävä populaarikulttuurikokemus. Tamperelaisryhmän sketsisarjoissa ja elokuvissa oli aina myös autoja, usein selvästi harrastepeltejä. …

LUE LISÄÄ

Yllätyslahja

Joulun alla vaimoni osti netistä kokoelman puisia pienoislaivoja lahjaksi kahdeksanvuotiaalle pojallemme. Noudin paketin Lahdesta, jossa ystävällinen mies ojensi minulle paketin. Toivotimme …

LUE LISÄÄ

Mobilisti roadtrip: Serbian herkkuja

Belgradissa vierailua isännöineen Autoslavia.comin edustajat tutustuttivat suomalaiset paikallisiin harrastajiin ja heidän autoihinsa. Kuvien taustoista enemmän tuoreimmassa Mobilisti-lehden …

LUE LISÄÄ