Sen on oltava ranskalainen

JAA
ARTIKKELI

BFG 1300 Ranskassa päätettiin 1970-luvulla elvyttää kotimainen moottoripyöräteollisuus. Yksi suurimpia teknisiä ongelmia oli alihankkijoiden puute, eihän maassa valmistettu komponentteja moottoripyöriin. Autoihin kylläkin, joten niitä päätettiin hyödyntää. Tarina on julkaistu aiemmin Mobilistissa 6/2013. Tilaa sinäkin Mobilisti! teksti: Janne Halmkrona, kuvat: Matti Ouvinen Moottoripyörä keksittiin Ranskassa. Saksalaiset ovat yrittäneet vohkia kunniaa itselleen, mutta jo lähes pari vuosikymmentä […]

Nyt on tarjolla sellaista herkkua, että varasimme tämän jutun vain lehden tilanneille.

Jos jo olet tilaaja, pääset lukemaan jutun kirjautumalla sisään.

TILAA LEHTI

OLEN JO TILAAJA

Joko luit nämä autojutut:

Hänen majesteettinsa julkisessa palveluksessa

Lahden Classic Motorshowssa teemana ovat tänä keväänä brittiautot. Me Mobilistissa olemme viimeisen kymmenen vuoden aikanakin käsitelleet kosolti hienoja – ja huonoja – brittikeksintöjä, …

LUE LISÄÄ

Uutisia, tapahtumia, kuultua

Mobilisti Senior 3/2012 teksti: K.L.B. ● Kannustavan esimerkin pienen ja jäsenmäärältään pakostakin rajallisen merkkikerhon elinvoimasta tarjoaa Checker ry Finland. Checkereitä tuli …

LUE LISÄÄ

Kohta on taas Jamb-O-Ree!

Vuosien varrella suunnattoman suosion saavuttanut Mobilisti Jamb-O-Ree jatkaa voittokulkuaan loppukesän harrasteajoneuvokauden huipennuksena. Jamb-O-Ree järjestetään 3.9.2016 Lahden Ace …

LUE LISÄÄ