Sen on oltava ranskalainen

JAA
ARTIKKELI

BFG 1300 Ranskassa päätettiin 1970-luvulla elvyttää kotimainen moottoripyöräteollisuus. Yksi suurimpia teknisiä ongelmia oli alihankkijoiden puute, eihän maassa valmistettu komponentteja moottoripyöriin. Autoihin kylläkin, joten niitä päätettiin hyödyntää. Tarina on julkaistu aiemmin Mobilistissa 6/2013. Tilaa sinäkin Mobilisti! teksti: Janne Halmkrona, kuvat: Matti Ouvinen Moottoripyörä keksittiin Ranskassa. Saksalaiset ovat yrittäneet vohkia kunniaa itselleen, mutta jo lähes pari vuosikymmentä […]

Nyt on tarjolla sellaista herkkua, että varasimme tämän jutun vain lehden tilanneille.

Jos jo olet tilaaja, pääset lukemaan jutun kirjautumalla sisään.

TILAA LEHTI

OLEN JO TILAAJA

Joko luit nämä autojutut:

Neljä ja lisänumerot oikein

Miksi brittein saarella suunnitellun koneen tunnistaa sen ulkonäöstä? Tämän pyörän olemus vaatii pidemmän selityksen. Juttu on julkaistu aiemmin Mobilistissa 7/2008. Tilaa Mobilisti! teksti: …

LUE LISÄÄ

Iloisesti itänaapurissa

Viidettä kertaa järjestetty Moskau Klassik -tapahtuma ajettiin aurinkoisessa Moskovassa kesäkuun 26. päivä. Osallistuvia autoja oli vuosimallista 1916 aina vuoteen 1986 asti. Jopa …

LUE LISÄÄ

POLIISIKUVARAZZIA

Poliisi on myös Mobilisti-lehden ystävä. Saimme kokoelman kuvia liikkuvan poliisin arkistoista. Tässä niiden mausteena on käytetty myös Olavi Mustosen ja Mauri Kivikeron lainaamia kuvia. …

LUE LISÄÄ