Sen on oltava ranskalainen

JAA
ARTIKKELI

BFG 1300 Ranskassa päätettiin 1970-luvulla elvyttää kotimainen moottoripyöräteollisuus. Yksi suurimpia teknisiä ongelmia oli alihankkijoiden puute, eihän maassa valmistettu komponentteja moottoripyöriin. Autoihin kylläkin, joten niitä päätettiin hyödyntää. Tarina on julkaistu aiemmin Mobilistissa 6/2013. Tilaa sinäkin Mobilisti! teksti: Janne Halmkrona, kuvat: Matti Ouvinen Moottoripyörä keksittiin Ranskassa. Saksalaiset ovat yrittäneet vohkia kunniaa itselleen, mutta jo lähes pari vuosikymmentä […]

Nyt on tarjolla sellaista herkkua, että varasimme tämän jutun vain lehden tilanneille.

Jos jo olet tilaaja, pääset lukemaan jutun kirjautumalla sisään.

TILAA LEHTI

OLEN JO TILAAJA

Joko luit nämä autojutut:

Katsokaa putkeen!

Mobilistilla on myös Youtube-kanava. Kehittelemme hiljalleen liikkuvan kuvan ulottuvuutta Mobilistin näköiseksi. Videon ja äänen myötä yritämme tarjota koeajettavista ajoneuvoista …

LUE LISÄÄ

Saaga sakukannuista

Vanha kunnon Nixmanni on briteille ja amerikkalaisille Jerry. Niinpä sakemannien suunnittelema – ja muiden kopioima – bensakanisteri tunnetaan vieläkin jerrykannuna. Tämä tarina on nähty …

LUE LISÄÄ

Etkö ehtinyt Lahteen? Ei se mitään.

Tässä elävää kuvaa niille, joilta Lahti classic motor show jäi näkemättä. https://youtu.be/XkHuKEwLzqU

LUE LISÄÄ