Sen on oltava ranskalainen

JAA
ARTIKKELI

BFG 1300 Ranskassa päätettiin 1970-luvulla elvyttää kotimainen moottoripyöräteollisuus. Yksi suurimpia teknisiä ongelmia oli alihankkijoiden puute, eihän maassa valmistettu komponentteja moottoripyöriin. Autoihin kylläkin, joten niitä päätettiin hyödyntää. Tarina on julkaistu aiemmin Mobilistissa 6/2013. Tilaa sinäkin Mobilisti! teksti: Janne Halmkrona, kuvat: Matti Ouvinen Moottoripyörä keksittiin Ranskassa. Saksalaiset ovat yrittäneet vohkia kunniaa itselleen, mutta jo lähes pari vuosikymmentä […]

Nyt on tarjolla sellaista herkkua, että varasimme tämän jutun vain lehden tilanneille.

Jos jo olet tilaaja, pääset lukemaan jutun kirjautumalla sisään.

TILAA LEHTI

OLEN JO TILAAJA

Joko luit nämä autojutut:

Vain murrosikäisille

Satapiikkien kehitys oli 80-luvulla nopeampaa kuin koskaan. Tehot nousivat ja italialaiset pyrkivät japanilaisten rinnalle. HRD oli pienen valmistajan yritys päästä isojen ohitse. Juttu on nähty …

LUE LISÄÄ

Buffalo Billin paras ystävä

Laulussa kerrotaan onnettomasta karjapaimenesta, joka ei saanut naista mielestään. Piruparalla oli luultavasti allaan väärä hevonen. Tämä juttu julkaistiin Mobilisti 2000 -lehden numerossa …

LUE LISÄÄ

Jos Lahti oli liian kaukana

Mobilisti Jamb-O-Ree meni, talvi voi tulla. Jos et päässyt lumisateiden vuoksi paikalle, oheiselta videolta näet mistä jäit paitsi. Palkintoja voittaneiden nimet julkistetaan seuraavassa …

LUE LISÄÄ