Mobilisti 4/2021 – Kellä Omni on.

JAA
ARTIKKELI

Vuoden neljäs Mobilisti on ilmestynyt tilaajille ja nyt myös lehtipisteisiin. Takatalvisella kannella varustetussa kesälukemistossa on monipuolisesti aiheita, joiden parissa setämies sekä viihtyy että sivistyy. Esittelemme selviytyneen klassikko-Chevyn – sellaisen joita Suomi-autot olivat. Tutustumme myös Remun vanhaan Volvoon ja Simca Aronde Montlheryyn. Moottoripyöräpuolella aiheena ovat Hondan satapiikit, joiden kilpamenestyksellä japanilaismerkki breikkasi lännessä. Hyötyajoneuvojen ystäville käymme jakelukierroksella Hartwallin vanhalla Volkkarilla. Sota- ja merenkulkuaiheena tutustumme raskaan risteilijän, Prinz Eugenin seikkailuihin. Hae omasi lehtipisteestä tai pistä tilaus vetämään, se käy kätevästi Mobilistin nettisivujen kautta! Muistathan, että tilaajana saat kahdeksan sivua pidemmän lehden ja pääsyn digitaaliseen lehtiarkistoon, jossa on jokainen ilmestynyt Mobilisti-lehti!

Tässä hieman kuvatyrkkyjä lehden ajoneuvoaiheista.

Mobilisti on jo 40 vuotta toiminut ajoneuvokulttuurin ja alan harrastajien äänenkannattajana. Lehden linja on ollut alusta lähtien sama: Jos laite pitää pahaa ääntä ja/tai siinä on pyöriviä osia, se kuuluu Mobilisti-lehteen. Tilaajat saavat jokaisessa numerossa vähintään kahdeksan sivua enemmän luettavaa kuin irtonumero-ostajat. Nyt normaaliin Mobilistin tilaukseen kuuluu myös digilehti ja täydellinen lehtiarkisto numerosta 1/1979 aina tähän päivään saakka.

TILAA LEHTI

Joko luit nämä autojutut:

Honda Super Cub C-100 1964

Kyllä kelpaa Honda Super Cub C-100 1964 Jos tuotantoluvut kertovat mitään kulkuneuvon merkityksestä, juuri tämä Hondan malli on historian merkittävin moottoriajoneuvo. Maailman suosituin on …

LUE LISÄÄ

Grande Remise

Eurooppa oli jotain ainutlaatuisen ylevää vielä 1930-luvun alussa. Suuri lamakausi ahdisti, mutta saattoi yhä uskoa, että Eurooppa oli maailman keskipiste ja olisi sitä myös tulevaisuudessa. …

LUE LISÄÄ

Itä-Saksan ihmeitä

Euroopassa oli kerran valtio, jonka on nykyään vaikea uskoa olleen oikeasti olemassa. Itä-Saksassa valtaa piti suunnitelmatalous, joka olisi hajonnut omaan mahdottomuuteensa ellei sitä olisi …

LUE LISÄÄ