Mobilisti 3/2022 – Kansan palvelija

JAA
ARTIKKELI

Vuoden kolmas Mobla on ilmestynyt! Kerromme Suomeen uutena tuodun Marcoksen tarinan ja GAZ-24:n muotoiluhistorian. Sedan-setä tutustuu mustanpuhuvaan Chevrolet Lagunaan ja käy läpi toimituksen Aspenin ekstensiivisen huoltohistorian neljän vuoden ajalta. Luomme myös katsauksen Christien etuvetohirviöihin. Happosen verstaalla jatkeaan motskarin tankin korjaamista kotikonstein ja Autoarkeologi muistelee elämää Mercury-farmarin kanssa. Sotahistorian puolella käsitellään ranskalaisen sukellusristeilijä Surcoufin kohtaloa. Tilaajien lisäsivuilla luodaan katsaus suomalaisten sotasaaliina saamiin lentokoneisiin toisen maailmansodan aikana.

Mobilisti on tuhti lukupaketti, jonka parissa setämies sekä viihtyy että viisastuu!

Mobilisti on jo 40 vuotta toiminut ajoneuvokulttuurin ja alan harrastajien äänenkannattajana. Lehden linja on ollut alusta lähtien sama: Jos laite pitää pahaa ääntä ja/tai siinä on pyöriviä osia, se kuuluu Mobilisti-lehteen. Tilaajat saavat jokaisessa numerossa vähintään kahdeksan sivua enemmän luettavaa kuin irtonumero-ostajat. Nyt normaaliin Mobilistin tilaukseen kuuluu myös digilehti ja täydellinen lehtiarkisto numerosta 1/1979 aina tähän päivään saakka.

TILAA LEHTI

Joko luit nämä autojutut:

Mobilisti 8/2020 – Sivistystä setämiehille

Tuotantokauden kahdeksas Mobilisti on ilmestynyt. Lehden pääaiheena on vasta valmistunut sankarientisöinti, Mercedes-Benz 290 Cabriolet A vuodelta 1936. Viipuriin lihanjalostajasuku Marschanille …

LUE LISÄÄ

Alfa Romeo Arna ja Datsun Cherry

Joskus kauan sitten pidettiin pelottavan hyvänä ideana yhdistää italialainen työllisyyspolitiikka ja japanilainen markkinatalous. Tuloksena oli Alfa Romeo Arna, jossa yhdistyi japanilainen …

LUE LISÄÄ

Mobilisti 7/2018 – Pojat on poikia

Eräänä lokakuisena iltapäivänä päätoimittaja Enqvist hihkui työhuoneessaan, että nyt on vuosisadan vihje. Mieheke-elokuvan pääosassa oleva -36 Chrysler Roadster olisi kuulemma …

LUE LISÄÄ