Mobilisti 3/2022 – Kansan palvelija

JAA
ARTIKKELI

Vuoden kolmas Mobla on ilmestynyt! Kerromme Suomeen uutena tuodun Marcoksen tarinan ja GAZ-24:n muotoiluhistorian. Sedan-setä tutustuu mustanpuhuvaan Chevrolet Lagunaan ja käy läpi toimituksen Aspenin ekstensiivisen huoltohistorian neljän vuoden ajalta. Luomme myös katsauksen Christien etuvetohirviöihin. Happosen verstaalla jatkeaan motskarin tankin korjaamista kotikonstein ja Autoarkeologi muistelee elämää Mercury-farmarin kanssa. Sotahistorian puolella käsitellään ranskalaisen sukellusristeilijä Surcoufin kohtaloa. Tilaajien lisäsivuilla luodaan katsaus suomalaisten sotasaaliina saamiin lentokoneisiin toisen maailmansodan aikana.

Mobilisti on tuhti lukupaketti, jonka parissa setämies sekä viihtyy että viisastuu!

Mobilisti on jo 40 vuotta toiminut ajoneuvokulttuurin ja alan harrastajien äänenkannattajana. Lehden linja on ollut alusta lähtien sama: Jos laite pitää pahaa ääntä ja/tai siinä on pyöriviä osia, se kuuluu Mobilisti-lehteen. Tilaajat saavat jokaisessa numerossa vähintään kahdeksan sivua enemmän luettavaa kuin irtonumero-ostajat. Nyt normaaliin Mobilistin tilaukseen kuuluu myös digilehti ja täydellinen lehtiarkisto numerosta 1/1979 aina tähän päivään saakka.

TILAA LEHTI

Joko luit nämä autojutut:

Imperiumin vastaisku?

Uusi Mobilisti on saapunut lehtipisteisiin. Lehden 38. tuotantokausi on siis jo puolivälissä. Miten lehti selviää kaudesta toiseen uudistumatta liikaa? Loppuvatko aiheet joista kirjoittaa? …

LUE LISÄÄ

Pieni puhallus

Suzuki XN85D Turbo 1984 Moottoripyörän ahtaminen ei ole teknisesti kovinkaan helposti perusteltavissa. XN85 on Suzukin tulkinta aiheesta. Juttu on julkaistu aiemmin Mobilisti 2000 -lehdessä …

LUE LISÄÄ

Goodwood Festival of Speed – Vauhtifestarit

Jokavuotinen vauhtihullujen moottoripäiden kesäfestari järjestettiin jälleen eteläenglantilaisen Goodwoodin kartanon mailla. Paikalla kameroineen oli agenttimme Zelikman, Mika Zelikman. kuvat: …

LUE LISÄÄ