Mobilisti 2/23 – Miehille, jotka tekevät itse

    JAA
    ARTIKKELI

    Vuoden toinen Mobilisti on ilmestynyt! Aiheina mm. todellinen selviytyjä-Ford 1948,  Auto-Parikan vaihtoautoimperiumi, Mitsubishi Pajero, Vauxhall Velox, Rovaniemen paloauto no. 1 ja vaikka mitä. Ilmailupuolella perehdymme Suomen ilmavoimien maantietukikohtiin, historiajutuissa Erkko & Markoffin moottoritehtaaseen Helsingissä. Mukana myös paljon käsityöasiaa!

    Mobilisti on jo 40 vuotta toiminut ajoneuvokulttuurin ja alan harrastajien äänenkannattajana. Lehden linja on ollut alusta lähtien sama: Jos laite pitää pahaa ääntä ja/tai siinä on pyöriviä osia, se kuuluu Mobilisti-lehteen. Tilaajat saavat jokaisessa numerossa vähintään kahdeksan sivua enemmän luettavaa kuin irtonumero-ostajat. Nyt normaaliin Mobilistin tilaukseen kuuluu myös digilehti ja täydellinen lehtiarkisto numerosta 1/1979 aina tähän päivään saakka.

    TILAA LEHTI

    Joko luit nämä autojutut:

    Chevrolet Caprice Classic

    Joillekin Caprice merkitsee työkalua taksi-, poliisi- ja virkakäyttöön. Toisille Caprice on enemmänkin hulppea johtokuntien edustusauto. Eräät taas näkevät siinä vanhan koulukunnan …

    LUE LISÄÄ

    Kansankatumaasturi

    Lada Niva 1978 Suuri ja mahtava Neuvostoliitto ei koskaan saanut aikaan mitään hyvää. Paitsi kerran. Juttu on julkaistu alunperin Mobilistissa 6/2008. Tilaa Mobilisti. teksti: Matti Ouvinen, …

    LUE LISÄÄ

    Mobilisti 3/2022 – Kansan palvelija

    Vuoden kolmas Mobla on ilmestynyt! Kerromme Suomeen uutena tuodun Marcoksen tarinan ja GAZ-24:n muotoiluhistorian. Sedan-setä tutustuu mustanpuhuvaan Chevrolet Lagunaan ja käy läpi toimituksen …

    LUE LISÄÄ