Mobilisti 2/2020 – Korskea karanteenilukemisto

    JAA
    ARTIKKELI

    Vuoden toinen Mobilisti on ilmestynyt, ja totuttuun tapaan siinä on paljon luettavaa. Tässä pikavilkaisu uusimman lehden kansien väliin.

    J.Enqvist on tutkaillut Jaguar S-Typen syvintä olemusta ja  Hese Tolonen jatkaa cruising-historian toisessa osassa siitä, mihin viimeksi jäätiin. K.Koistinen kertoo totuuden Ford Pintosta ja J.Halmkrona tutustuu tila-autojen uranuurtajaan, Renault Prairieen. Kotimaisten menestystarinoiden historiaa edustavat Petro-Horizon ja Winha Automatic -motskari. Lisäksi tutustutaan mm. puolalaisen sukellusveneen jännittävään pakomatkaan, eikä unohdeta myöskään sielukkaita romukuvia.

    Tilaajapainoksen ylimääräisillä sivuilta löydätte mm. tunnustukselliesen jutun arcade-autopeliharrastamisesta, tarinan kahdesta Bohse-Ladasta ja tankkeri San Demetrion selviytymisihmeestä. Niitä ei kioskilta ostetussa lehdessä ole, sillä Mobilisti antaa enemmän tilaajilleen.

    Tilaa Mobilisti. Digiarkistossa on luettavaa, vaikka karanteeni venähtäisi koko kevään mittaiseksi. Irtomyynnistä lehden löytää 17.3. lähtien.

    Mobilisti on jo 40 vuotta toiminut ajoneuvokulttuurin ja alan harrastajien äänenkannattajana. Lehden linja on ollut alusta lähtien sama: Jos laite pitää pahaa ääntä ja/tai siinä on pyöriviä osia, se kuuluu Mobilisti-lehteen. Tilaajat saavat jokaisessa numerossa vähintään kahdeksan sivua enemmän luettavaa kuin irtonumero-ostajat. Nyt normaaliin Mobilistin tilaukseen kuuluu myös digilehti ja täydellinen lehtiarkisto numerosta 1/1979 aina tähän päivään saakka.

    TILAA LEHTI

    Joko luit nämä autojutut:

    Etkö ehtinyt Lahteen? Ei se mitään.

    Tässä elävää kuvaa niille, joilta Lahti classic motor show jäi näkemättä. https://youtu.be/XkHuKEwLzqU

    LUE LISÄÄ

    Ranskalainen vierailu

    Nykyisen internetin aikaan voi olla vaikeata ymmärtää, kuinka työlästä on ollut joitain vuosikymmeniä sitten löytää tietoa edes naapurimaiden teollisuudesta, saati sitten kauempaa …

    LUE LISÄÄ

    Vain murrosikäisille

    Satapiikkien kehitys oli 80-luvulla nopeampaa kuin koskaan. Tehot nousivat ja italialaiset pyrkivät japanilaisten rinnalle. HRD oli pienen valmistajan yritys päästä isojen ohitse. Juttu on nähty …

    LUE LISÄÄ