Mitä se kertoo arvostuksista, että Gerhard Bergerin ajopuvusta pyydettiin 7 500 euroa, mutta Räikkösen tai Schumacherin haalareille ei ollut listahintaa?
Autovalmistajille Retromobile on tärkeää imagonrakennusta, sillä valovoimainen historia ja autourheilumenestys ovat tekijöitä, jotka erottavat vanhat autotehtaat kiinalaisista. Toyotan osastolla oli nähtävänä mm. ensimmäisen polven Prius ja Kalle Rovanperän Yaris GR.
Skoda Octavia oli aina vähän ylikokoinen WRC-autoksi. Toni Gardemeisterin käsissä tämä auto saavutti mm. viidennen sijan vuoden 2003 Uuden Seelannin rallissa. Skodan museoon auto on talletettu Monte-Carlo -rallin asussa.
B-ryhmän 205 T16 muuntui myös aavikkorallien tarpeisiin, Grand Raid -mallina. Ari Vatasen käsissä tällä otettiin Dakarin voitto vuonna 1987. Lisää voittoja Arille tuli sekä Peugeot 405:n että Citroën ZX:n ratissa.
Retromobilen teemanäyttely paneutui ranskalaisiin kuljettajiin, talleihin, moottori- ja autovalmistajiiin autourheilun kuninkuusluokassa. Mika Häkkisen kausi 1994 kärsi ranskalaismoottorista, sillä Peugeotin V10 oli erittäin epäluotettava.
Joko Kimi Räikkösen Ferrari maailmanmestaruuskaudelta 2007 on klassikko? Näyttely-yksilöllä ovat ajaneet testeissä myös Felipe Massa, Luca Badoer ja Michael Schumacher.
Michael Schumacher mursi jalkansa ulosajossa Britannian GP:ssä 1999. Tuuraajaksi kuuden kilpailun ajaksi löydettiin Mika Salo, joka ajoi tätä F399:ä Itävallan, Saksan, Unkarin, Belgian, Italian ja Euroopan GP:ssä. Parhaana tuloksena oli kakkossija Hockenheimin radalla. Mitä kertoo arvostuksista, että Salon auton airboxin kyljessä lukee kuitenkin Schumacher?
Tällä McLaren F1 GTR:lläkin on eräänlainen Suomi-kytky. Se oli näytillä Helsinki Motor Showssa vuonna 1997, ja J.J. Lehto istui autosta kylmät tyypit. Järvillehdolle auto oli toki tuttu kilpuri jo edellisen vuoden Le Mans -voitostaan.
Mobilisti on jo 40 vuotta toiminut ajoneuvokulttuurin ja alan harrastajien äänenkannattajana. Lehden linja on ollut alusta lähtien sama: Jos laite pitää pahaa ääntä ja/tai siinä on pyöriviä osia, se kuuluu Mobilisti-lehteen. Tilaajat saavat jokaisessa numerossa vähintään kahdeksan sivua enemmän luettavaa kuin irtonumero-ostajat. Nyt normaaliin Mobilistin tilaukseen kuuluu myös digilehti ja täydellinen lehtiarkisto numerosta 1/1979 aina tähän päivään saakka.
Interstate 87:n tasainen asfaltti rullasi pyörien alla. Bill Weesill sytytti savukkeen. “Carry On My Wayward Son. Pistä kovemmalle!”, kapteenintuolissaan apumiehen, vai pitäisikö sanoa …
Tuotantokauden kolmas Mobilisti on nyt lehtipisteissä! Se on täynnä asiaa, jonka parissa setämies sekä viihtyy että viisastuu. Fiilistele elämää nähneen Suomi-MGA:n äärellä ja lue …